Vörösbegyes erdő

Volt egy tervem még decemberben. Hogy majd erre a hétre kiveszem a szabit, és minden nap kimegyek nagy bukókat és vonuló récefajokat fotózni. Meg is kaptam a szabit, el is jütt az új év, eljött ez a hét is. Erre egész héten esett az eső, mit esett…ömlött. És fújt a szél. 40-50km/órás szeleket mondtak. Nem épp kedvező récevadász időjárás. De a tegnapi napon végre szélcsend volt és hét ágra sütött a nap. Előkaptam hát a régi Carenar 2x-ezőt, felcsavartam a 300as pentacon telére, vaku, beamer és kimentem egy rövidebb körre vele délután. Eladósorba került ez a kétszerező, ígyhát csak egy szebb napra vártam amikor kimehetek tesztképeket lőni vele. A kikötőben kezdtem ahol bár jó sokféle sirály volt, erős ellenfény volt, így csak nagyritkán sikerült szép fényben repülő sirályt elcsípni. Pár kép azért itt is összejött.

adult-w-danka-34 namiez adult-w-danka-33

Utamat az első beugró felé vettem, az erdő pedig zengett a vörösbegy, a feketerigó és a cinegék énekétől. A vörösbegy itt “supatame” faj, vagyis szinte kézszelíd. Mindig vannak olyanok akik etetik, vagy maggal vagy kukaccal így aztán igazán közelre jön. Sokszor túl közelre… legjobb faj tehát lencse és géptesztre, a vakut is jól tűri, így tehát nem volt meglepő hogy már az első métereken két példány leste az arra járókat, ki ad neki kaját. Most azonban senki nem állt meg csak én, egykét 600mm-es kép erejéig. Íme ezek lettek:

vorosbegy-600mmf4 vorosbegy-600mmf4-2 vorosbegy-600mmf4-3 vorosbegy-600mmf4-4 vorosbegy-600mmf4-5 vorosbegy-600mmf4-6 vorosbegy-600mmf4-7 vorosbegy-600mmf4-8 vorosbegy-600mmf4-9

Otthagyva a vörös bandát, a gyalogúton végigmenve hol jobbra hol balra kémleltem a mocsarakat, figyelve a récepopulációt. Feltünt egy nagy fehér madár köztük fekete fejjel, ő a nagy bukó hímje. Három tojó is úszkált körülötte, jó messze voltak, a hím hamar el is tűnt az egyik hajlatban, a tojók viszont bejöttek közelebb is.

buko-tojo-2 kendermagos-rece_600f4-2 widgeon-19 buko-tojo

Itt most nem fotóztam sokat, javarésze a fajoknak messze volt, de jó volt látni hogy még itt vannak a színes fajok, ide kell kiülni jövő héten vízszintből fotózni.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

